Fiat and UST establish exercise price for Call Option |
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03.06.2011, Fiat and the United States Department of Treasury (“UST”) have agreed today that Fiat will pay US$ 500 million to purchase the 6% UST’s ownership interest in Chrysler Group LLC, following Fiat’s notice of exercise for the UST Call Option on May 27, 2011.
Under the Equity Recapture Agreement, the holder retains the economic benefits associated with the Chrysler ownership interests held by VEBA above a specified threshold (equal to $4.25 billion plus 9 percent per annum compounded annually from January 1, 2010).
Under the Equity Recapture Agreement, any proceeds to VEBA from its Chrysler membership interests that exceed the specified threshold are paid over to the holder along with any membership interests retained at the time in excess of that threshold.
In addition, the holder has a right to purchase all of the membership interests retained by VEBA for a purchase price equal to the specified threshold less any proceeds previously received by VEBA from its membership interests in Chrysler.1 Both transactions will be consummated upon receipt of the requisite regulatory approvals.
“On behalf of my family and I,” commented Fiat’s Chairman, John Elkann, “I reiterate our confidence in Sergio Marchionne and his leadership team and our support of all the people at Fiat and Chrysler who are working with dedication and humility and have made it possible to repay the trust that the U.S. government demonstrated towards us a mere 23 months ago. We will continue to support them as they further strengthen this historic alliance and together build an international automotive group capable of competing with the very best in the automotive market.”
Medienkontakt:
Fiat S.p.A. Via Nizza 250, 10126 Torino Tel. +39 011 006 1111, Fax +39 011 006 1219 mediarelations@fiatspa.com www.fiatspa.com
Über Astara Ital Switzerland AG:
Als Industriestadt voller Innovationen bot das norditalienische Turin optimale Rahmenbedingungen, um einen Konzern wie Fiat wachsen und gedeihen zu lassen. Die Autos, entwickelt als Luxus-Artikel für eine Konsumenten-Elite, wurden sowohl in Italien als auch im Ausland schnell populär. Bald kam auch im Renngeschäft niemand mehr an Fiat vorbei. Im Jahr 1909 eröffnete Fiat eine Fabrik in den Vereinigten Staaten und stellte dort neben PKWs auch Lastkraftwagen, Traktoren, Züge, Schiffsmotoren und Flugzeuge her.
Im Jahre 1922 wandelte sich Fiat von einer exklusiven Edelmarke zu einer solchen, deren Produkte für eine immer grösser werdende Anzahl normaler Konsumenten erschwinglich werden sollten. Der Konzern fühlte sich herausgefordert, eine klaffende Lücke im US-Markt mit einem einfach motorisierten Kleinwagen zu füllen. Ein Auto für jedermann.
Mitte der 50er-Jahre liefen Millionen der kleinen Fiat-Modelle Seicento und Cinquecento vom Band. Fiat hatte das Auto in einen Massenartikel verwandelt und avancierte zum Symbol des italienischen Wirtschaftswunders.
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