Mazda closes out 2007 with record Sales |
Tweet |

09.01.2008, Leverkusen, December was a record month for the Mazda brand in Europe, with retail sales of 24,100 units (+17 percent compared to December 2006), which is the highest December volume ever recorded. These results completed an excellent 2007 for Mazda Motor Europe, which achieved a volume of 311,200 units (+2 percent compared to calendar year 2006) – its highest volume in 16 years.
Mazda had a great 2007 in southern Europe as well. Greece had a record year for volume, at 7,300 units (+10 percent). Portugal set two records – for volume at 5,000 units and for market share, predicted at 1.9 percent – and Switzerland also had an excellent 2007, selling 7,000 units (+6 percent). And in northern Europe, Mazda volume in Sweden was 4,800 units (+13 percent) and in Norway retails sales stood at 3,300 units (+4 percent) – the highest volume for both countries since 2000. This propelled Mazda’s Scandinavia organisation to a strong 2007 result, with a volume of 14,900 units (+3 percent).
Mazda December 2007 sales – Russia, Spain, France, Finland and Portugal led the way
All markets contributed to record sales for Mazda in December, led by Russia, which had its highest December volume in history, at 7,000 units (+120 percent compared to December 2006) and set a record for December market share, estimated at 4.4 percent. Spain set two records - for volume, at 1,900 units (+4 percent) and for market share, estimated at 1.3 percent. In France Mazda sold 1,500 units (+11 percent), its highest December volume in 15 years. Finland (incl. all three Baltic countries) recorded its best December volume ever, at 800 units (+98 percent) and Portugal recorded its best- ever December market share, estimated at 3.1 percent. Other countries achieving excellent December results were Austria (incl. South Eastern European countries), with a volume of 1,400 units (+86 percent), Greece, at 960 units (+98 percent) and Sweden at 350 units (+12 percent). The Czech Republic and Slovakia organisations had a volume of 380 units (+202 percent) and December sales were also strong at Mazda BELUX (Belgium + Luxembourg) with a volume of 180 units (+53 percent).
Über Mazda (Suisse) SA:
Nichts ersetzt beim Design von Mazda die Kunstfertigkeit der Menschenhand und die Vitalität des menschlichen Aspekts. Die Designphilosophie «Kodo – Soul of Motion» bedeutet, unseren Autos Leben und Persönlichkeit einzuhauchen. Alles beginnt mit dem Modellieren der Ideen aus Ton: Mit viel Geschick und Gefühl werden lebensgrosse Modelle geformt, die mit ihrer Seele und Form die Herzen der Menschen bewegen.
Unsere Takumi-Techniker können eine Metallplatte so schleifen, dass ihre Dicke einem Zwanzigstel der Dicke eines Menschenhaars entspricht. Diese Präzision und Fertigkeit ist die Grundvoraussetzung für die Umsetzung der Designsprache «Kodo – Soul of Motion». Nur so kann die Vision unserer Designer zunächst in Form von Tonmodellen Gestalt annehmen und schlussendlich in die Produktion gehen. Wir bezeichnen diese Technik als Mazda Fertigungskunst.
Unsere Ingenieure wissen, dass Treibstoffeffizienz genauso wichtig ist wie Leistung. Darum haben sie sich eine bahnbrechend neue Methode für die Entwicklung unserer Motoren ausgedacht. So können Sie sich einfach zurücklehnen und die Fahrt geniessen. Jedes Bauteil wurde neu durchdacht, um die Effizienz zu erhöhen und die Dynamik zu maximieren. Wir nennen das Skyactiv-Technologien.
Dank unserer modernen i-Activsense-Sicherheitstechnologien können Sie sich komplett auf das Fahren konzentrieren und sich darauf verlassen, dass Sie und Ihre Passagiere sicher sind. Unsere Systeme dienen im Zusammenspiel zum Erkennen potenzieller Gefahren, zum Vermeiden von Kollisionen wenn möglich und zum Abschwächen von Unfällen, wenn diese unvermeidbar sind. Spüren Sie eine stärkere Verbindung zu Ihrem Mazda als je zuvor.
Bei jedem Mazda, den wir kreieren, zählt nur ein Kriterium: Sie. Diese Philosophie wenden wir überall an – zum Beispiel bei der Art und Weise, wie wir unsere Fahrzeuge noch nachhaltiger und sauberer machen. Und da jeder von uns anders ist, arbeiten wir unermüdlich an konkret umsetzbaren Möglichkeiten, um Mobilität für jedes Ihrer Bedürfnisse noch sauberer zu machen.
Weitere Informationen und Links:
Newsletter abonnieren
Auf diesem Link abonnieren Sie unseren Newsletter und sind stets aktuell informiert.
Eigene News publizieren
Haben Sie eine aktuelle Firmeninformation oder ein Angebot, dass Sie hier publizieren möchten?
Auf diesem Link erfassen Sie die entsprechenden Informationen.